A Kalcium szervezetunk fontos asvanyi anyaga

kalcium

Szervezetunknek szamos vitaminra es asvanyi anyagra van nap, mint nap szuksege. A kalcium is egy  nelkulozhetetlen asvanyi anyag, amely a csontrendszerunk mellett szamos egyeb szervunk mukodese szempontjabol is letfontossagu. Az alacsony kalcium szint gyakran tunetmentes, okozhat memoria zavart, viselkedesbeli valtozasokat es depressziot is. A kalcium a szervezetben  legnagyobb mennyisegben megtalalhato asvanyi anyag es 99%-a a csontokban talalhato. Fontos szerepet jatszik a fogak es a csontok felepiteseben, ezek mellett az izmok, az idegrendszer, a veralvadas, a hormonkepzodes, a vernyomas szabalyozasaban es nehany enzim mukodeseben is.

Az alacsony kalcium szint kivalto okai
Az emberi szervezet bonyolult mechanizmusok soran szabalyozza a kalcium normal szinten tartasat, a szabalyozasi folyamat  karosodasa soran csokkenhet a ver kalcium szintje.

Csontritkulas osteoporosis

Csontritkulas osteoporosis

A kalcium felszivodasa es a D vitamin kapcsolata
A D vitamin a kalcium belbol valo felszivodasat es a vizelettel valo kivalasztas csokkenteset segiti. A D vitamin megfelelo kalciumszintet biztosit az egeszseges csontozat kialakitasahoz, viszont szedeset nem szabad tulzasba vinni, mert tul nagy mennyisegben meg a csontokbol is felszabaditja a kalciumot. A D vitamin hianyaban a szervezetben nem szivodik fel eleg kalcium, az alacsony kalcium szint izomfajdalmat, izomgorcsoket, erzeszavarokat okozhat, mert fokozodik az izmok es az idegek ingerelhetosege, vagyis kisebb ingerekre hevesebben reagalnak. A kalcium hianya hosszu tavon csontritkulashoz is vezethet.

Idegrendszeri tunetek
A ver kalcium szintjenek fokozatos csokkenese depressziot, memoria zavart es viselkedesbeli valtozasokat okozhat. A kalcium szintjenek sulyos csokkenese a kovetkezo tuneteket valtja ki, amely egy jellegzetes tunet egyuttes es tetania neven ismert. Tunetei a nyelvben, az ajakban, az ujjakban, a labakban jelentkezo zsibbadaserzes, a labak es a kezek izomgorcse, altalanos izomfajdalom es arcizomgorcs, sulyos esetben a gegeizmok gorcse es altalanos gorcsok is fellephetnek.

A  kalciumszint megallapitasa laboratoriumi vervizsgalattal tortenik. A kalcium potlasarol nem csak a kiegeszito keszitmenyek, hanem a megfeleloen osszeallitott etrend segitsegevel gondoskodhatunk. A tej es tejtermekek, olajos magvak, kaposzta, karalabe, brokkoli, buzacsira mind kalciumban gazdagok. Egy felnott napi kalcium bevitele 1000mg, de terhesseg ideje alatt 1200mg-ra es a menopauza idoszakaban 1500mg-ra emelkedik. A kalcium beepuleset a szervezetbe a D vitamin es a tejcukor segiti, viszont a tul sok zsiradek es koffein gatolja.


Warning: file_get_contents(https://graph.facebook.com/comments/?ids=http://gyogyito-doktor.hu/a-kalcium-szervezetunk-fontos-asvanyi-anyaga/): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 400 Bad Request in /home/gyogyito/public_html/wp-content/plugins/facebook-like-and-comment/comments.php on line 17

Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/gyogyito/public_html/wp-content/plugins/facebook-like-and-comment/comments.php on line 19
Gazduire Web Claus